אילנה / הנדסה ביו-רפואית

שלומות, שמי אילנה ואני מסטרנטית בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בהנחיתו של פרופ'ח חיים אזהרי.

החלטתי לגבי מסלול לימודי נפלה עוד בהיותי בצבא, כששמעתי כי נפתח בטכניון המסלול להנדסה ביו-רפואית. במהלך התיכון הייתי שותפה לפרוייקט בתחום הסוכרת במהלכו פיתחנו סימולציה המדמה את כמות האינסולין שמטופל סוכרת נדרש להזריק. לאחר סיום הפרוייקט ידעתי שזהו התחום שבו ארצה להתמקד – השילוב בין הצד הרפואי להנדסי. הפקולטה החדשה שנפתחה בטכניון הייתה בדיוק השילוב בין שני התחומים הללו.

 אמנם הטכניון לא היה המוסד היחיד עם מסלול הלימודים המוצע, אך לאחר ביקורי ביום הפתוח התרשמתי שהפקולטה קטנה ואינטימית , בה ניתן מענה לכל שאלה, אווירה משפחתית והרבה חבר'ה טובים, כך שקיבלתי הרגשה כי חווית הלימודים תהיה מהנה.

נוסף על כך אחותי התאומה החלה את לימודיה סמסטר לפני בפקולטה אחרת בטכניון וחשפה אותי במהלך הסמסטר הראשון שלה ללימודים בטכניון שנראו לי כחוויה אמנם מאתגרת אך מהנה.

 במהלך לימודי התואר ראשון עבדתי במשרת סטודנט בתעשיה, ולאורך כל התקופה בער בי הצורך להמשיך לתואר שני בתחום.

אמנם העבודה בתעשיה נראתה קוסמת,  אך הצורך שלי להעמיק את הידע שלי בתחום גבר על כך ובנוסף הראיה כי תואר מתקדם  פותח דלתות בתעשיה למשרות מאתגרות ומעניינות יותר במחלקות הפיתוח.

 כשנרשמתי לתואר השני, לא היה לי ספק כי ארצה להמשיך את לימודיי בתחום המשלב בין הרפואה להנדסה, לכן החלטתי שוב להרשם לפקולטה להנדסה ביו רפואית בטכניון. הבחירה בטכניון נראתה לי המשך טבעי מלימודי התואר הראשון.

נוסף על כך חיפשתי מקום בו אוכל לשלב בין חלק תיאורטי למעשי. מצד אחד תכנון ניסויים, ביצועם בפועל ולאחר מכן ניתוח הנתונים וחשיבה לעתיד (החלק התיאורטי). והמקום היחיד בו מצאתי מענה על שתי הדרישות שלי בתחום הרצוי היה הפקולטה להנדסה הביו-רפואית.

 כיום אני סטודנטית בסמסטר השני ללימודי התואר השני, בהנחייתו של פרופ'ח חיים אזהרי. המחקר שלי הוא בתחום ההדמיה הרפואית,. אנו חוקרים הדמיה ממוחשבת של השד באמצעות גלי אולטרסאונד מקודדים, כשמטרת המחקר היא לבדוק היתכנות לדמות גושים בשד האשה.

 לכן, אם את סטודנטית המחפשת לשלב בין התחום הרפואי להנדסי ומחפשת אתגר להיות עצמאית, לשלב במחקר חלק מעשי ותיאורטי גם יחד, הפקולטה להנדסה ביו-רפואית היא המקום בשבילך.